多事之秋,一旦貴公司躺著也中箭引來網絡關公危機😩,點算好?好多人會語帶輕佻話:中和(Neutralization)網上關公災難囉,有幾難喎!有返幾十個假 Account 做鍵盤戰士就得啦!

講就易,但到底點做呢🧐?市面上有啲公司提供此服務,但唔係間間話你知有幾多待機戰士及處理手法。當然各有各做法,無論有公司幫手或夠膽自己出手,想了解多啲鍵盤戰士策略,例如要點做及有咩注意?就要留意以下嘅分析!頭盔 mode:我都係聽前輩講嫁咋😝


1. 搶沙發

之前第一篇文章講過,出事後2-4個小時嘅重要性,以留言嚟講頭15-20分鐘最重要!如果係自己平台出聲明,可以係出聲明後3分鐘內「搶沙發」😅,做第一個留言,定一定主流語調同風向(要明白人類都係慣咗跟風🤗),最好有人幫手推推俾啲 Emoji 啦📌,點推就自己諗啦,因為 Facebook 會優先顯示較多人俾 Emoji 嘅留言,前輩話咁樣可以傷害減半(如果力度夠強)。

2. 細細力自插一刀

如果受到大傷害攻擊,可試轉下風向輕輕自插,望落去冇咁入肉同分散注意力,例如呀豬媽🐽(假名)服裝店出聲明澄清對本土顧客冇禮貌,好多網友大叫「不了」嘅時候,可以用比較溫和嘅角度插插自己:「老闆娘套衫好麻麻!」及「間鋪嘅交通真係好唔方便!」,令大家開始從花邊角度討論,減低正面攻擊。但呢個方法都好睇時勢同力度,一陣自爆其他問題開多個火頭,兩邊一齊燒仲大鑊,最好有個諗開橋嘅人幫手啦💁‍♂

3. 推人利己

同第二招差唔多,不過係推高別人嘅溫和留言,推多幾個都冇所謂,因為只要 Like唔洗諗自插內容,可以行動快啲以防止海量留言殺到,如果加埋第二點「自插」打全方位花邊路線咁會安全好強。留言唔怕多,最怕俾人追擊啲入肉位唔放同無限放大。所以借人留言睇定啲,留力再出招亦係其中一個方法。


另外有3大事情絕對絕對不能做

1. 利己同業攬炒

人性呢家野,有時中咗箭都會諗不如同行攬炒啦,一齊食好過得自己食🤫,於是就有疑似想同業「攬住一齊死」嘅Post。唔計網民真心留言,估計有2-3成都係「別有用心」,例如呀豬🐽(假名)服裝店出事後成為被追擊對象,呀豬媽心諗如果Oppa(假名)潮服店都上埋火,咁就唔洗次次得呀豬媽一個食哂。呢個想法就唔要得啦(小編點做就自行決定啦😉),如果呀豬媽已經係時裝界關公龍頭,Oppa出事,人地第一個就諗到對呀豬媽有利,如果露出馬腳俾人流出攬炒過程咁成個品牌就堅「壽終正寢」啦💀

2. 撥亂反正

總有人以為咁多負評要俾返啲正能量個品牌,留言唱好,為出口氣都可以細細力用 No body 試一個半個留言(但多數會惹上更多留言,會再嬲啲,所以唔建議)。千祈千祈千祈唔好太盲撐同其他人發生口角,係自己 Page 發生做就等於火上加油,就算個 Page 唔係自己嘅都唔好咁明顯唱反調,除非…除非你好「𢶣馬」又夠持久力去做鍵盤戰士,否則好易見光死,敗走之後關公就趕極都唔走嫁啦🤦‍♀

3. 斬腳趾避沙蟲

自己地頭出 Post 遇上負面留言,應唔應該拆 Post 或拆留言?負面留言就絕對唔好攪,就算想 Hidden 都唔好係出事後頭一個星期內做。事發後2星期當個 Post 24小時都冇新留言同分享就可試 Hidden 極負留言,起碼有咩事都可以 un-hidden 返。原 Post 就點都要 Keep,當不幸又出事人地實會搵返上次個 Post,搵唔到又會引發另一災難,另外分享過嘅用戶隨時都可以 Click 返條 Link 入去睇,Click 唔到又會出事嫁。


最後,其實做 Neutralization 最緊要係適當時候做適當嘅嘢,講就易但做嘅時候會有千千萬萬個問號 所以以上策略大家有唔明白嘅地方都係搵專業人士處理好啦,如果有需要都可以去公關C子 Facebook 專頁 PM 我📩,大家研究一下先出手啦!一連三篇嘅 #淺談網絡公關災難 嚟到呢度會暫停一陣,嚟緊會有其他 Topic 大家記得留意!